Algemene Voorwaarden
Welkom bij onze webshop! Hieronder vind je de algemene voorwaarden die van toepassing zijn op al onze producten en diensten. Deze voorwaarden zijn juridisch gecontroleerd en bieden duidelijkheid over jouw rechten en plichten.
Heb je vragen? Neem gerust contact met ons op.
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
-
Bedenktijd: de termijn waarbinnen je als consument gebruik kunt maken van je herroepingsrecht.
-
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst aangaat met ons.
-
Dag: kalenderdag.
-
Duurtransactie: een overeenkomst voor een reeks van producten/diensten die over een langere periode geleverd worden.
-
Duurzame gegevensdrager: elk middel waarmee je informatie kunt opslaan, raadplegen en ongewijzigd bewaren.
-
Herroepingsrecht: je recht om binnen de bedenktijd van de koop af te zien.
-
Ondernemer: dat zijn wij – de partij die producten of diensten aanbiedt via deze webshop.
-
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die via internet of andere vormen van communicatie tot stand komt.
-
Techniek voor communicatie op afstand: elk middel waarmee een overeenkomst gesloten kan worden zonder dat klant en verkoper fysiek samenkomen.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
[Bedrijfsnaam]
[Straatnaam + Huisnummer]
[Postcode + Plaats]
E-mail: [e-mailadres]
KvK-nummer: [KvK-nummer]
BTW-nummer: [BTW-nummer]
Artikel 3 – Toepasselijkheid
-
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van ons en op alle overeenkomsten op afstand die wij met jou als consument sluiten.
-
Je krijgt deze voorwaarden te zien vóórdat je een bestelling plaatst. Als dat niet lukt, maken we duidelijk waar je ze kunt inzien en hoe je ze op verzoek gratis ontvangt.
-
Wordt een overeenkomst elektronisch gesloten, dan krijg je de voorwaarden op een manier die je kunt opslaan (zoals pdf).
-
Als er ook specifieke product- of dienstenvoorwaarden gelden, dan mag je als consument altijd uitgaan van de voor jou gunstigste bepaling.
-
Als een bepaling ongeldig of vernietigd wordt, blijven de overige bepalingen gewoon geldig. We vervangen die bepaling dan met een nieuwe die zo goed mogelijk overeenkomt.
-
Situaties die niet in deze voorwaarden zijn geregeld, worden beoordeeld "naar de geest" van deze voorwaarden.
Artikel 4 – Het aanbod
-
Als een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geldt, wordt dat duidelijk vermeld.
-
Onze aanbiedingen zijn vrijblijvend; we mogen ze aanpassen.
-
We zorgen voor een duidelijke en volledige omschrijving van onze producten en diensten, inclusief foto's. Die foto’s zijn een zo realistisch mogelijke weergave van het product.
-
Fouten of vergissingen in het aanbod (zoals typefouten in prijzen) zijn niet bindend.
-
In elk aanbod staat duidelijk:
-
De prijs (inclusief btw)
-
Eventuele verzendkosten
-
Hoe de koop tot stand komt
-
Of het herroepingsrecht van toepassing is
-
De manier van betalen, leveren en uitvoeren
-
Hoe lang het aanbod geldig is
-
Of de overeenkomst wordt opgeslagen, en hoe je deze kunt raadplegen
-
Hoe je gegevens kunt corrigeren voor afronding van de bestelling
-
In welke taal de overeenkomst gesloten kan worden
-
Beschikbare maten, kleuren en materialen (indien van toepassing)
-
Artikel 5 – De overeenkomst
-
De overeenkomst komt tot stand zodra jij het aanbod accepteert en aan de voorwaarden voldoet.
-
Accepteer je het aanbod elektronisch? Dan bevestigen wij de ontvangst direct via e-mail. Zolang je die bevestiging niet hebt ontvangen, kun je de overeenkomst annuleren.
-
Wij zorgen voor een veilige digitale omgeving, zeker bij elektronische betalingen.
-
We mogen – binnen de wettelijke kaders – onderzoeken of je aan je betalingsverplichtingen kunt voldoen. Op basis daarvan kunnen we je bestelling weigeren of aanvullende voorwaarden stellen.
-
Je ontvangt bij levering altijd:
-
Onze contactgegevens
-
Informatie over herroepingsrecht of het ontbreken daarvan
-
Informatie over garanties en service
-
De gegevens zoals genoemd in artikel 4, tenzij je die al eerder hebt ontvangen
-
Informatie over hoe je de overeenkomst kunt beëindigen als deze langer dan een jaar loopt
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Je hebt als consument het recht om een aankoop binnen 14 dagen na ontvangst van het product te annuleren, zonder opgave van reden.
Tijdens de bedenktijd:
-
Behandel het product en de verpakking zorgvuldig.
-
Pak het product alleen uit voor zover dat nodig is om te beoordelen of je het wilt houden.
Maak je gebruik van je herroepingsrecht?
-
Laat ons dit binnen 14 dagen weten, via een schriftelijk bericht of e-mail.
-
Daarna heb je nog eens 14 dagen om het product daadwerkelijk terug te sturen.
-
Je bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig verzenden van het retourpakket, dus bewaar het verzendbewijs goed.
Als je na afloop van deze termijn geen contact hebt opgenomen of het product niet hebt teruggestuurd, is de aankoop definitief.
Artikel 7 – Kosten bij herroeping
-
De kosten voor het retourneren van het product zijn voor eigen rekening.
-
Heb je al betaald? Dan betalen wij het volledige bedrag binnen 14 dagen terug, zodra we:
-
Het product retour hebben ontvangen, of
-
Bewijs hebben ontvangen dat je het product hebt teruggestuurd.
-
Artikel 8 – Uitsluiting van herroepingsrecht
Soms is herroeping niet mogelijk. Dit is alleen toegestaan als we dit vooraf duidelijk hebben vermeld.
Uitsluiting geldt voor producten:
-
Die op maat zijn gemaakt naar jouw specificaties.
-
Die persoonlijk van aard zijn.
-
Die niet geschikt zijn om terug te sturen (bijv. om hygiënische redenen).
-
Die snel kunnen bederven of verouderen.
-
Waarvan de prijs afhankelijk is van financiële marktfluctuaties.
-
Zoals losse kranten of tijdschriften.
-
Zoals audio-, video-opnames of software met verbroken verzegeling.
-
Zoals hygiënische producten waarvan de verpakking is geopend.
Uitsluiting geldt ook voor diensten:
-
Met betrekking tot overnachting, vervoer, horeca of vrijetijdsbesteding op een specifieke datum.
-
Waarbij de levering is begonnen tijdens de bedenktijd met jouw toestemming.
-
Zoals deelname aan kansspelen, loterijen, enz.
Artikel 9 – Prijzen
-
Prijzen worden niet verhoogd tijdens de looptijd van het aanbod, behalve als gevolg van wijzigingen in btw-tarieven.
-
Producten of diensten met prijzen die afhankelijk zijn van de financiële markt mogen variabele prijzen hebben. Dit wordt altijd duidelijk vermeld.
-
Prijsverhogingen binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn alleen toegestaan als deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen.
-
Na 3 maanden zijn prijsverhogingen alleen toegestaan als dat vooraf is afgesproken én je als consument de overeenkomst dan mag opzeggen.
Alle prijzen op onze website zijn inclusief btw.
Typefouten of drukfouten in prijzen geven geen recht op levering tegen de foutieve prijs.
Artikel 10 – Conformiteit en Garantie
Wij staan ervoor in dat onze producten:
-
Voldoen aan de overeenkomst.
-
De eigenschappen hebben die wij in het aanbod hebben genoemd.
-
Geschikt zijn voor normaal gebruik.
Garantie:
-
Je hebt altijd recht op wettelijke garantie.
-
Extra garantie van de fabrikant of importeur doet niets af aan je wettelijke rechten.
-
Meld gebreken of verkeerd geleverde producten binnen 14 dagen na ontvangst.
-
Retourneer het product in originele verpakking en in nieuwstaat.
Garantie geldt niet bij:
-
Zelf uitgevoerde reparaties of aanpassingen.
-
Onzorgvuldig gebruik of schade door verkeerd gebruik.
-
Schade als gevolg van overheidsvoorschriften.
Artikel 11 – Levering en uitvoering
-
Wij behandelen jouw bestelling met zorg.
-
Levering vindt plaats op het adres dat je bij je bestelling hebt opgegeven.
-
Wij streven ernaar om bestellingen binnen 30 dagen te leveren. Lukt dat niet? Dan krijg je tijdig bericht en mag je kosteloos annuleren.
-
Bij annulering ontvang je het betaalde bedrag binnen 14 dagen terug.
-
Is een product niet meer leverbaar? Dan bieden wij je, indien mogelijk, een gelijkwaardig alternatief aan.
-
Bij een vervangend product behoud je uiteraard het herroepingsrecht.
-
Retourkosten voor een vervangend product zijn voor onze rekening.
-
Tot aan de bezorging ligt het risico van schade of vermissing bij ons, tenzij uitdrukkelijk anders is afgesproken.
Artikel 12 – Duurtransacties: opzegging en verlenging
Opzeggen:
-
Overeenkomsten voor onbepaalde tijd (bijv. abonnementen) kun je altijd opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand.
-
Bij overeenkomsten voor bepaalde tijd kun je opzeggen aan het einde van de looptijd, ook met maximaal één maand opzegtermijn.
Verlenging:
-
Abonnementen mogen niet stilzwijgend worden verlengd, tenzij:
-
Het gaat om dag-, nieuws- of weekbladen, met max. 3 maanden verlenging.
-
Of het een stilzwijgende verlenging voor onbepaalde duur betreft met maandelijkse opzegmogelijkheid.
-
Duur:
-
Heeft een overeenkomst een looptijd van meer dan één jaar?
Dan mag je na een jaar op elk moment opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand.
Artikel 13 – Betaling
-
Betalingen dienen binnen 7 werkdagen na het begin van de bedenktermijn te worden voldaan (tenzij anders afgesproken).
-
Bij een dienst geldt dit vanaf het moment dat je de bevestiging hebt ontvangen.
-
Controleer altijd je betaalgegevens. Kloppen ze niet? Meld het direct.
-
Bij wanbetaling zijn wij gerechtigd redelijke kosten in rekening te brengen, mits deze vooraf kenbaar zijn gemaakt.
Artikel 14 – Klachtenregeling
We vinden het belangrijk dat je tevreden bent. Heb je een klacht? Laat het ons weten.
-
Klachten over de uitvoering van een overeenkomst moeten binnen 7 dagen na constatering worden ingediend.
-
Je ontvangt van ons binnen 14 dagen een reactie.
-
Als de klacht een langere verwerkingstijd vraagt, ontvang je binnen 14 dagen een bevestiging en een indicatie van de afhandelingstijd.
-
Kom je er samen met ons niet uit? Dan ontstaat een geschil dat volgens de geschillenregeling kan worden opgelost.
Een klacht schort je betalingsverplichting niet op, tenzij wij dat schriftelijk bevestigen.
Artikel 15 – Geschillen
-
Op alle overeenkomsten tussen jou en ons is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
-
Dit geldt ook als je als consument in het buitenland woont.
-
-